Kalendarium

Sobota, 2017-11-25

Imieniny: Elżbiety, Katarzyny

Statystyki

  • Odwiedziny: 282448
  • Do końca roku: 36 dni
  • Do wakacji: 209 dni

Gimnastyka korekcyjno - kompensacyjna

Nauczycielka prowadząca mgr Mariola Mroczkowska.

Ukończyła Studia podyplomowe w zakresie gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej w Olsztyńskiej Szkole Wyższej im. Józefa Rusiewskiego. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu w grupach pod względem występujących wad.

Ćwiczenia uatrakcyjniają:

  • dominacja zabaw,
  • gier ruchowych,
  • zabaw naśladowczych oraz ciekawe i nowoczesne przybory do gimnastyki:

- drabinki,

- równoważnie,

 - maty korekcyjne,

- eduball,

- tunel do czworakowania,

- piłki do masażu,

- chusta animacyjna

 

Zabawy ruchowe oraz ćwiczenia korekcyjne dostosowane są do możliwości psychofizycznych dzieci oraz wydolności organizmu.

 

Metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne

 Nauczycielka by udoskonalić swoje zajęcia prowadzi również zajęcia metodą ruchu rozwijającego W. Sherborne ( ukończyła kurs I stopnia), której główne założenia to rozwijanie przez ruch:

  • świadomości własnego ciała,
  • świadomości przestrzeni i działania w niej,
  • dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu.

     Udział w ćwiczeniach metodą W. Sherborne ma na celu stworzyć dziecku okazje do poznania własnego ciała, usprawnienia motoryki, poczucia swojej siły. Ponieważ dzięki temu zaczyna ono mieć zaufanie do siebie, zyskuje też poczucie bezpieczeństwa. Podczas ćwiczeń ruchowych dziecko może poznać przestrzeń, w której się znajduje. Dlatego dziecko czuje się bezpieczne, staje się bardziej aktywne, może być twórcze. Atrakcyjność tej metody polega przede wszystkim na jej prostocie i naturalności.
     Projektując zajęcia metodą W. Sherbone, nauczycielka pamięta, że mają one pomóc dziecku w poznaniu siebie, w zdobyciu do siebie zaufania, w poznaniu innych i nauczeniu się ufania im. Projektując i prowadząc zajęcia, nauczycielka pamięta o obowiązujących zasadach, którymi powinna kierować się osoba prowadząca. Podczas zajęć nauczycielka prowadzi:

  • ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała,
  • ćwiczenia pomagające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu,
  • ćwiczenia ułatwiające nawiązywanie kontaktu i współpracy z partnerem i grupą,
  • ćwiczenia twórcze.

Wszystkie ćwiczenia mogą występować w różnych formach:

  • jako zajęcia z jednym dzieckiem,
  • jako zajęcia w parach,
  • jako zajęcia dla trzech lub większej liczby dzieci.

Dzieci uwielbiają ćwiczenia związane z uciskaniem, ściskaniem, przetaczaniem, a zabawa z kocykami  jest jedną z ulubionych zabaw tą metodą.